• ZET – kula od karata


    Prijeti li Zagrebu prekid javnog gradskog prijevoza?

    HSP traži hitnu smjenu rukovodećeg kadra u ZET-u, kako bi građani Zagreba, koji plaćaju najveći prirez u Hrvatskoj, imali dostojan javni  gradski prijevoz. U suprotnom, ZET bi mogao završiti kao kula od karata a  Zagreb ostati bez javnog prijevoza,  sa milijunskim dugovima.

    Da je nešto trulo u ZET-u, to već cvrkuću i ptice na grani, a  HSP na to upozorava već dulje vrijeme. ZET je očito postao sredstvo prepucavanja  između Gradonačelnika i SDP-a, kao i  u ostalim podružnicama u Holdingu. Nakon razlaza gradonačelnika i SDP-a, napravljena je  „sječa“ direktora i ostalog rukovodećeg kadra po podružnicama, što je rezultiralo još gorim stanjem nego što je bilo prije. Na rukovodeće funkcije došli su ljudi koji tome nisu vični, ali su zato  „podobniji“ od onih prije i sve bi trebalo biti OK. Na primjeru ZET-a vidimo kako to izgleda.

    Kupljeni autobusi na plin ne voze jer nije napravljena točionica, pa vrijeme punjenja autobusa traje satima.   Skupo plaćeni informacijski sustav  nije do kraja implementiran jer se u cijeli projekt ušlo bez jasne ideje i plana. Da se dijelovi skidaju sa nekoliko desetaka godina starih tramvaja nije nikakva novost,  ali da se skidaju sa godinu dana starih tramvaja, zvuči suludo  i krajnje je vrijeme da nešto poduzmemo. Zvono za uzbunu zvoni i zato što još uvijek nije potpisan kolektivni ugovor , pa pregovori oko kolektivnog ugovora traju  i  danas,  mada je u javnost nekoliko puta puštena informacija kako su ti pregovori završeni. Na žalost i štetu zaposlenika ide i smanjenje plaća te otežana isplata božićnice, uskrsnice, godišnje nagrade kao i regresa.  Indakativno je i  da  su počele kasniti i isplate plaća. Sve pada na leđa radnika a sve loše sto se u Holdingu događa je zbog lošeg poslovanja rukovodećeg kadra koji  je postavljen po političkom uvjerenju a ne stručnosti. Na taj način  ispada da se od radnika uzima na sve moguće načine da bi se prikrili nedostaci u blagajni koji su nastali više milijunskom pretplatom izrade nadstrešnica na stajalištima,  preplaćenih   autobusa na plin (iste modele grad Maribor platio je  po znatno nižoj cijeni),  u krivom poslovanju nabave rezervnih djelova.  Jedom riječju – lošim poslovnim odlukama podobnog rukovodećeg kadra.

    Iz navedenog se isčitava jasan stav HSP-a:
    Tražimo hitnu smjenu rukovodećeg kadra u ZET-u. Tražimo smjene i  promjene – odmah.  Napravite  promjene  dok se još ima što za spasiti ili se zahvalite na dužnostima koje obavljate.

     

    HSP Zagreb
    Siniša Šukunda